Bieganie zimą – czy warto?

Bieganie to sport, który cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Niestety warunki pogodowe, które panują w naszym kraju nie zawsze sprzyjają aktywności na świeżym powietrzu. Szczególnie dużym wyzwaniem jest bieganie zimą, kiedy panują niskie temperatury i pada śnieg. Warto jednak pamiętać, że systematyczne treningi o tej porze roku mają wiele zalet. Przede wszystkim pozwalają na utrzymanie kondycji na wysokim poziomie. Mają także pozytywny wpływ na zdrowie, ponieważ hartują organizm i podnoszą odporność. Wiele osób zastanawia się co ubrać do biegania zimą. Podstawowym błędem jest zakładanie zbyt ciepłych ubrań, w których organizm szybko się przegrzewa, co oczywiście przekłada się również na większe zmęczenie.

Do biegania w zupełności wystarczy lekka kurtka, trzeba jednak pamiętać o czapce i szaliku, żeby uniknąć przeziębienia. Oczywiście wiele akcesoriów, z których korzystamy latem, przyda się również zimą, np. temperatura nie ma wpływu na to jaki pulsometr stosujemy w trakcie treningu. Ważnym zakupem będą buty do biegania, które powinny być przystosowane do używania zimą. Nie chodzi jedynie o ochronę przed niskimi temperaturami, ale również przed poślizgnięciami na oblodzonej nawierzchni. Dobrze dobrany strój ułatwi bieganie zimą i sprawi, że takie treningi będą przyjemnością. Ponieważ o tej porze roku wcześniej zapada zmrok, można również zastanowić się nad zakupem latarki dla biegaczy, którą zakłada się na głowę. Takie rozwiązanie umożliwia bieganie poza terem zabudowanym, gdzie brakuje oświetlenia.